fredag 26. februar 2010

Men snø har vi.

Dette er den lengste og kaldeste vinter'n jeg har opplevd. Vel jeg har nok vært ute på kaldere dager enn -28C men så kaldt sååå lenge er første gangen.
Vi har i flere år vært på hytta i gjennom hele vinter'n fordi det er enkelt å komme hit og med både strøm og vedfyring går det ikke mange timene før vi kan kaste jakka inne. Og i år står det varme på i kjeller'n fordi vi la fliser der før jul og hadde planer om flere turer igjennom vinteren.

Men så - ble det veldig hektisk hjemme! Bare morsomt/spennende hektisk. Med mye tidkrevende arbeid.

Det vi har snakket om i flere år, nemlig at vi skal kjøpe huset til far far fikk plutselig fart på seg.
Han ønsker seg i mer lett beboelig livsløpstandard. Og det nå (",)

Vel, vi har pusset opp mesteparten av tida de vel tre årene vi har bodd her. Og kjøkkenet som var under oppussing før jul måtte nå bare bli ferdig !
Rot støv og materialer er stikkord før vi satte igang salgsprosess.
Visning 23.2. solgt 24.2. til 110.000 over takst.
Vi håpet selvfølgelig på et mirakel at flere budgivere ivrig skulle by over hverandre til vi bare måpet, men da vi så slutten var vi godt fornøyd. Ikke minst at det bare tok 24 timer og lite brydderi rundt seansen.

Så derfor har hytta stått ubrukt i snart to måneder, med litt varme på.
Jeg er spent på hvor kaldt det er inne i hytta neste gang vi kommer.
Kanskje det ikke er så verst . . . . .

I hvertfall går det mot vår og når vi om tre dager skriver Mars så er største delen av vinter bak oss for denne gangen.
Og kanskje tar vi oss tid til å grave frem terrassen i år også.
Og myse i mot sola med bleike ansikter bak solbrillene.
Åhh som jeg gleder meg til påske ",

2 kommentarer:

Sandoren og Blåsten sa...

Ja snø er det nok av her også! Vi snakker om å opp på hyttene å kikke etter takene en tur. Det skal visst være 2m i området rundt hyttene nå.

Gleder meg også veldig til påske og skikkelig hyttetur! Blir nok litt måking av terassen her også.

Ha en god helg!

Hilsen Gry K

Randi sa...

Nå er nok snøen borte i Hurdal også vil jeg tro.
Hyggelig å finne noen som blogger om det samme som meg :-)
Kommer nok til å følge med her. Håper på oppdatering snart. :-)