torsdag 8. januar 2009

Når vinter blir til vår.

Det er jo midt på vinter'n. Men jeg klarer liksom ikke helt å la være å glede meg til vår. Jeg ser på Vår og sommerbilder å bare dirrer etter å sitte å se på elgkua som kommer luntende frem med den nye kalven, eller kalvene sine. Etter en alvorlig seanse i hele mai hvor hun jager den stakkars fjorårskalven. " Nå er du stor, gå vekk! Ny kalv på vei !" I fjor hadde et av hennes avkom fra tidligere blitt voksen elgku med sin egen kalv. Du verden som jeg skvatt en sen kveld, da hun fikk se den! Jeg trodde det skulle bli en skikkelig slosskamp, jeg. Men den unge løp som en oi-oi nedover jordet, og forsvant inn i skauen. Jeg så de ikke sammen igjen. Bare hver for seg, med kalvene. Skal bli spennende å se hva slags opplevelser vi får i år.

Ingen kommentarer: